התחילה השנה

Student and Teacher

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רגע לפני שהמורה מתקשרת…

התקשרה אלי השבוע אימא לשני ילדים מעיר במרכז הארץ וסיפרה:

"הבן שלי התחיל כיתה ג', עברו רק שלושה חודשים מאז תחילת שנת הלימודים וכבר הוא לא רוצה ללכת יותר לבית הספר. יש לו השנה מורה חדשה שלא מכירה אותו, הוא מרגיש שהיא כועסת עליו, לא נותנת לו לדבר כשהוא מצביע… וגם נותנת המון שיעורים. מה עושים?"

אין ספק שנקודות החיבור בין ההורים לבין צוות בית הספר הן קריטיות לעזרה הנכונה לילדים עם קשיי קשב וקשיי התארגנות. מעברים, קשים לרבים מאתנו, על אחת כמה וכמה לילדים עם רמות מוסחות גבוה וקושי במיקוד קשב. כאשר עולם הגירויים מציף, ככל שהסביבה יותר מאורגנת ועקבית ככה יהיה יותר קל לילדים להסתדר. עליה לכיתה ג' למשל משמעותה דרישות רבות יותר, ספרים חדשים, נושאי לימוד חדשים, אולי גם הכיתה עצמה נמצאת עכשיו במקום אחר בבית הספר. ונוסף לכל,  ללמוד עם מורה חדשה, שלא הכירה את הילד, זה בהחלט יכול לבלבל ולהקשות.

אז מה כדאי לנו כהורים לעשות?

קודם כל אני ממליצה ליצור קשר עם המורה החדשה ומה שיותר מוקדם, להכיר אותה ושתכיר אתכם, לבנות מערכת יחסים של שיתוף פעולה, לספר לה על הילדים המקסימים שלכם וגם על הקשיים שלהם. לעזור לה להבין שהפטפוט בכיתה הוא לא מתוך רצון להפריע אלא בגלל קשיי ריכוז. ובעיקר לחשוב אתה ביחד איך תומכים בילדים בצורה הטובה ביותר.

התכנון הזה מחייב שיתוף פעולה של כל צלעות המשולש: אתם ההורים, המורה וצוות בית הספר (אולי גם היועצת) והילד. כדאי לקבוע מה התפקיד של כל אחד ואיך שומרים על קשר להבטיח שהתוכנית שבניתם עובדת.

Comments

comments

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>